Dobrze przemyślany i zorganizowany event stanowi nieodłączną część prowadzonej przez każdą poważną firmę lub instytucję działalności PR. Eventy PR powoli przestają być domeną największych korporacji. Ich zalety coraz częściej dostrzegają średniej wielkości przedsiębiorcy. W ten sposób docierają do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców, jednocześnie budując swoją popularność dzięki obecności mediów.
PR Eventy – znaczenie
Z naszego doświadczenia wynika, że firmy które w swojej strategii uwzględniają regularne organizowanie PR eventów, w dłuższej perspektywie radzą sobie lepiej, budując trwałą rozpoznawalność marki. Wielu naszych klientów przez lata rezygnowało z tej formy promocji sądząc, że jest ona stosunkowo droga i nieefektywna. Iż jest w pewien sposób zarezerwowana tylko dla największych graczy. Jednak decydując się na organizację eventów zmieniali zdanie.
PR Eventy – zalety
Lokowanie budżetów marketingowych wyłącznie w promocję ATL, zwłaszcza w internecie bywa nieefektywne. Przekaz ginie w szumie reklamowym. Niewątpliwą zaletą PR eventu jest możliwość zgromadzenia interesującego nas grona odbiorców w jednym miejscu i przekazanie im całości interesujących nas informacji. Nie tylko fragmentu mieszczącego się hasłowo w ograniczonej długości komunikacie. W dodatku to od organizatora zależy forma przekazu, która może być nieszablonowa i skupiać autentyczną uwagę i zaangażowanie uczestników wydarzenia.
W agencji eventowej Secret Event osoby zajmujące się scenariuszami na potrzeby Eventu to osoby związane z branżą filmową. Na co dzień nasi specjaliści budują emocje pisząc scenariusze na potrzeby przemysłu filmowego.
Do kogo docieramy organizując PR Eventy?
Forma eventu w naturalny sposób ogranicza grono jego odbiorców, co wcale nie umniejsza wartości tego rodzaju promocji. Organizując PR event na przykład w formie konferencji, panelu dyskusyjnego, czy debaty mamy gwarancję dotarcia do środowisk opiniotwórczych. Tego rodzaju wydarzenia doskonale sprawdzają się między innymi w branży farmaceutycznej i medycznej, gdzie zdanie czołowych ekspertów może przesądzić o sukcesie nowych projektów firmy. Wiele firm wychodzi z założenia, że promocja marki i produktów powinna iść w parze z działalnością filantropijną lub charytatywną. Nawiązują więc podczas wydarzeń do tej działalności aby tworzyć i wzmacniać wizerunek odpowiedzialnego społecznie przedsiębiorstwa.
Projektowane Eventy w naszym wykonaniu to wydarzenia, które z jednej strony są doskonale zaprojektowane, są przemyślane w szczegółach, gwarantujące określony oddźwięk. Z drugiej strony są perfekcyjnie przygotowane. Z dbałością o najmniejszy detal, z jakże istotnym timingiem. To suma wszystkich detali powoduje, że Event zachwyca.
PR Eventa a Employer Branding
W przypadku średnich i dużych firm PR eventy dobrze wpisują się w strategię działań z zakresu employer brandingu. To najlepsza okazja, aby zbudować wizerunek dobrego pracodawcy i sprawić, by kolejne rekrutacje przyczyniły się do stworzenia silnej i profesjonalnej kadry pracowniczej. Działy HR korzystają z formy eventu również na potrzeby wewnętrzne. Organizacja tak zwanych Welcome Days utwierdza nowych pracowników w przekonaniu, że dokonali dobrego wyboru na swojej ścieżce zawodowej, jednocześnie przyczyniając się do zwiększenia poziomu ich zaangażowania i wiary w idee przyświecające firmie.
PR Event wzmacnia firmę w lokalnej społeczności
PR Eventy to także doskonała okazja do wzmocnienia znaczenia firmy w lokalnej społeczności, zwłaszcza, jeśli towarzyszy im działalność społeczna. W tego typu wydarzeniach, na zaproszenie organizatorów często biorą udział lokalni decydenci, których życzliwość wobec przedsiębiorstwa bywa kluczowa.
Mylą się ci, którzy uważają, że przy pomocy PR Eventu nie da się dotrzeć do szerszego grona klientów z racji ograniczonej liczby uczestników. Eventy z udziałem przedstawicieli mediów, zwłaszcza branżowych coraz częściej towarzyszom premierom wprowadzanych na rynek produktów. PR Event zorganizowany głównie z myślą o dziennikarzach naturalnie przekłada się na wizerunek nowej marki i jej znajomość oraz sposób odbioru przez potencjalnych konsumentów.
Wszystkie powyższe przykłady jednoznacznie świadczą o roli, jaką PR Eventy odgrywają w każdej starannie zaplanowanej strategii komunikacyjnej. Wydaje się, że z racji przesytu reklamą, a także innymi formami marketingu bezpośredniego, eventy w najbliższych latach czeka renesans.
PR Eventy – oferta Secret Event:
Kompleksowa organizacja PR Eventu,
Kreacja scenariusza,
Obsługa medialna eventu,
Catering,
Obsługa techniczna (nagłośnienie, scena, ekrany LED),
Imprezy towarzyszące (koncerty, pokazy),
Przygotowanie materiałów promocyjnych.