Z czym Ci się kojarzy organizacja Roadshow?
Z szybkimi pojazdami, wyścigami i hukiem silnika? Pierwsze skojarzenie może być mylące, bo Roadshow z rywalizacją czy zawrotną prędkością ma niewiele wspólnego.
Pod tym terminem kryje się coraz częściej spotykany rodzaj promocji produktów czy usług, łączący w sobie marketing wizualny, działania public relations, czasem demonstrację czy degustację oferowanego towaru.Istotą Roadshow, jak nazwa wskazuje jest droga. Promocja musi się odbywać w kilku czy też kilkunastu miejscach na terenie całego kraju. Jest to niejako tournée, w czasie którego mają miejsce prezentacje, spotkania z osobami zainteresowanymi czy też inne działania marketingowe.
Jednodniowe czy kilkudniowe spotkania, odbywające się w różnych miastach to zjawisko bardzo popularne w Zachodniej Europie. W Hiszpanii, Portugalii, Holandii czy w Niemczech specjaliści od marketingu i PR zauważyli, że ta forma przedstawienia oferty ma wiele korzyści.
Obecnie również w Polsce przedsiębiorcy decydują się na roadshow jako jedną z metod promowania swoich usług.

Organizacja Roadshow ma jeden podstawowy cel: jej zadaniem jest dotarcie do jak największej liczby osób, co w przyszłości przełoży się na zyski w sprzedaży. Organizacja Roadshow to także doskonały sposób by wprowadzić na rynek np. towar całkowicie nieznany.
O Roadshow mówimy także w przypadku organizacji cyklu spotkań seminaryjnych, warsztatów z potencjalnymi inwestorami czy nowymi partnerami bizesowymi.
Organizacja Roadshow odbywa się zazwyczaj w większych miastach i biorą w nim udział np. wyłącznie zaproszeni goście (specjaliści z danej branży, członkowie zarządu spółek, kadra menadżerska, itp.) – wtedy też takie spotkanie ma charakter zamknięty, a jego uczestnicy mają poczucie wyjątkowości, elitarności, jest to także dobrze przemyślany chwyt marketingowy.

Innym rodzajem roadshow jest otwarte spotkanie czy prezentacja. Tego typu event jest skierowany do wszystkich osób zainteresowanych.
Wybór miejsca, gdzie będzie się odbywał road show jest podyktowany, tak jak wcześniej zostało wspomniane, rodzajem spotkania. Należy zwrócić uwagę by pomieszczenie miało odpowiednią powierzchnię dopasowaną do ilości zgromadzonych uczestników, a także prawidłową cyrkulację powietrza. Jeśli event ma miejsce latem wielkim udogodnieniem będzie klimatyzacja. W dusznym pokoju konferencyjnym goście szybką stracą koncentrację, a będą myśleć jedynie, aby event jak najszybciej się skończył.
Istotne: Z dobrego scenariusza można zrobić świetny Event lub słaby Event. Natomiast w przypadku scenariusza słabego nie da się zrobić interesującego Event-u.

Kolejnym elementem przy organizacji takiego spotkania jest właściwe ułożenie miejsc siedzących. Każdy uczestnik powinien mieć możliwie jak najlepszą widoczność przedstawianych materiałów.
Jeśli zaplanowano dłuższe prelekcje, podczas których zostaną wygłoszone istotne wiadomości warto rozważyć przygotowanie materiałów przeznaczonych do indywidualnego użytkowania – ulotek.
Organizatorzy road show są również odpowiedzialni za oprawę techniczną wydarzenia. Właściwe nagłośnienie, telebimy czy też ekran, na którym zostaną wyświetlone slajdy to obowiązkowe elementy eventu.
W trakcie road show wszystko musi być zapięte na ostatni guzik.

Podsumowanie:
Roadshow, choć jest to event od niedawna spotykany na polskim rynku, z roku na rok zyskuje nowych zwolenników. Zaletą takiego wydarzenia jest szeroki zasięg akcji promocyjnej, która znacznie wpłynie na wyniki sprzedaży czy zwiększy rozpoznawalność produktu lub marki.