Skuteczność Dni Otwartych Firmy
Dni Otwarte Firmy są jednym z najważniejszych kanałów przepływu informacji między przedsiębiorstwem a potencjalnymi klientami.
Źródłem skuteczności otwartych drzwi jest połączenie przynajmniej dwóch środków komunikacji obrazu i słowa. Samo dotknięcie produktu, obejrzenie go z bliska, czy wysłuchanie opinii na jego temat jest skutecznym bodźcem, który zachęca nas do zakupu. Czasami same zdjęcia lub filmy nie potrafią oddać prawdziwych zalet produktów lub usług. Nie dają takiego efektu jak prezentacja na żywo.
Dni otwarte firmy wrażenia i emocje
Dodatkowo w Secret Event wychodzimy z założenia, że to, czego samemu się doświadczyło lub w czym się uczestniczyło wpływa znacznie bardziej na zapamiętywanie, niż obrazy czy tekst. Organizując dni otwarte ważną kwestią jest pobudzenie wszystkich zmysłów i stworzenie odpowiedniej atmosfery. Dlatego podczas eventu wykorzystywany jest również dźwięk, ruch, kolory, słowo pisane, a także dotyk. Cała oprawa, odpowiednio przygotowana zapewni uczestnikom drzwi otwartych dużo wrażeń i emocji.

Jak zorganizować Dni Otwarte Firmy?
W przypadku organizacji Dni Otwartych Firmy kluczową kwestią jest wybór odpowiedniego terminu. A ten będzie inny w przypadku potencjalnych klientów indywidualnych, a inny w przypadku przedsiębiorstw. Dlatego tak ważne jest ustalenie na samym początku, kim jest nasza grupa docelowa. Do kogo chcemy dotrzeć z naszym przekazem. Jeżeli zapraszamy na event przedstawicieli firm to warto zorganizować dni otwarte w tygodniu. Zaś osoby prywatne, które mogą przyjść z rodziną, preferują czas wolny od pracy. Agencja Eventowa Secret Event przygotowując dla swoich klientów drzwi otwarte dba o każdy aspekt organizacyjny i logistyczny. Planując skutecznie zapobiegamy ewentualnym sytuacjom kryzysowym.
Dni otwarte firmy a pogoda
Należy pamiętać, że ogromne znaczenie dla frekwencji ma aktualna pogoda. Dlatego event na świeżym powietrzu warto zorganizować wiosną lublatem. Dla zaproszonych gości, którzy poświęcą swój czas na obejrzenie prezentacji, wysłuchaniu prelegentów czy też przetestowaniu produktów, ważne jest, by zapewnić im posiłek. Dzięki temu możemy się spodziewać, że uczestnicy wydarzenia zostaną na nim dłużej i milej spędzą czas.

Frekwencja podczas Dni Otwartych
Ważnym elementem każdego udanego eventu jest oczywiście wysoka frekwencja. Należy w tym celu odpowiednio wcześnie zaprosić gości, zadbać o skuteczną reklamę, biorąc pod uwagę specyfikę grupy docelowej i wybrać odpowiednie kanały komunikacji.

Warto przypominać potencjalnym uczestnikom o wydarzeniu, odsłaniając częściowo program i atrakcje na dniach otwartych. Podczas samego wydarzenia należy odpowiednio przygotować pakiet informacyjny, który będzie przewodnikiem po programie.
Poprzez organizację dni otwartych docieramy do potencjalnych klientów i musimy poznać ich preferencje oraz zaspokoić potrzeby.
Specjalne oferty podczas dni otwartych
Uczestnicy dni otwartych oczekują oczywiście lepszego poznania produktu lub usługi, więc warto przygotować dla nich specjalną ofertę cenową. Jeżeli klient nie ma możliwości realizacji zakupu na bieżąco można wówczas przygotować ulotki uprawniające do zniżek jeszcze przez pewien czas po zakończeniu wydarzenia. Ponadto miłym akcentem będzie obdarowanie zaproszonych gości drobnym i praktycznym gadżetem z logo naszej firmy.

Dla kogo organizowane są Dni Otwarte Firmy?
Oprócz zaproszenia przedstawicieli naszej grupy docelowej, warto wysłać zaproszenia do dziennikarzy i przedstawicieli redakcji. Jeżeli wydarzenie dotyczy promocji nowej marki lub firmy, należy dokładnie przedstawić korzyści wynikające z przybycia oraz odpowiednio zachęcić do nagłośnienia imprezy. Dni otwarte są przeważnie eventami masowymi. Nie możemy jednak spodziewać się, że goście zjadą się na naszą imprezę z całej Polski. W celu zwiększenia prawdopodobieństwa przybycia dużej liczby uczestników, można stworzyć atrakcje, które przyciągną wybraną społeczność. Jeżeli jednak spodziewamy się przedstawicieli przedsiębiorstw, osobistości z kręgu politycznego czy biznesowego, należy bardziej przygotować się do sposobów zapraszania gości. W tym celu najważniejsze jest, by spersonalizować zaproszenia. Osobiste listy są najbardziej elegancką formą. Wysyłanie informacji mailowych może być ryzykowne, ze względu na możliwość wykasowania naszej wiadomości, bądź umieszczenia jej w spamie.