Agencje Eventowe -5 nowych trendów w Eventach.
Agencje Eventowe – 5 nowych trendów
Agencje Eventowe w ostatnich latach dynamicznie się rozwija, nie tylko ze względu na rosnącą ilość i coraz większy rozmach towarzyszący organizowanym wydarzeniom.
Coraz większym motorem napędowym dla organizacji wydarzeń jest rozwój nowych technologii oraz ekspansja urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych. Poza tym rośnie rola polityki z zakresu Corporate Social Responsibility – firmy starają się budować swój wizerunek jako społecznie odpowiedzialnych, co ma swoje odzwierciedlenie w kształcie imprez firmowych, zwłaszcza o charakterze integracyjnym.
Wirtualna rzeczywistość
Nowe technologie już od dawna są obecne w branży eventowej, zwłaszcza wydarzeniach przyjmujących charakter wystawowy, gdzie ekrany dotykowe, czy drukarki 3D powoli zastępują tradycyjne nośniki informacji.
Wraz z premierą gogli Oculus Rift możliwe stało pójście o krok dalej – przeniesienie odbiorcy w wirtualną rzeczywistość. Narzędzie zaprojektowane przede wszystkim z myślą o graczach, znalazło swoje zastosowanie w branży reklamowej.
Gogle idealnie nadają się do prezentacji oferty choćby w branży architektonicznej i developerskiej – dając możliwość obejrzenia powstającego dopiero mieszkania lub turystycznej – pozwalając na wirtualne odwiedziny odległej części świata.
Secret Event to wydarzenia, które z jednej strony są doskonale zaprojektowane, przemyślane w szczegółach, gwarantujące zaprojektowany oddźwięk.
Agencje Eventowe – Rosnąca rola dronów
W przypadku wielu wydarzeń ważny z punktu widzenia celu ich organizacji, jest nie tylko sprawny przebieg, ale także rzetelna, a przede wszystkim ciekawie przeprowadzona relacja. Imprezy plenerowe o charakterze masowym, coraz częściej wykorzystują w tym celu drony, dzięki którym możliwe jest ich filmowanie z pespektywy lotu ptaka.
W agencji Eventowej Secret Event, obecność drona wyposażonego w kamerę to już praktycznie standard. Jeszcze bardziej zaawansowane technicznie są miniaturowe helikoptery, których zaletę stanowi możliwość filmowania wydarzeń z dużej wysokości w pozycji statecznej. Organizując dużą imprezę plenerową, warto rozważyć wykorzystanie tego typu urządzenia, celem przeprowadzenia transmisji na żywo.
Istotne: Wyjazdy integracyjne i imprezy firmowe z koncertami i piknikiem są powoli wypierane przez wyjazdy, podczas których pracownicy firmy integrują się pracując wspólnie w szczytnym celu.
Agencje Eventowe – Integracja społecznie odpowiedzialna
Z doświadczenia Secret Event wynika, że coraz więcej firm przykłada dużą wagę do swojej społecznej odpowiedzialności, również w aspekcie imprez integracyjnych. W ich przypadku nowym trendem jest łączenie przyjemnych aspektów integracji z pożyteczną działalnością charytatywną.
Wyjazdy integracyjne i imprezy firmowe z koncertami i piknikiem są powoli wypierane przez wyjazdy, podczas których pracownicy firmy integrują się pracując wspólnie w szczytnym celu.
Podczas jedno lub kilkudniowego wyjazdu zespół pod okiem fachowców wspólnie remontuje zaniedbany budynek pożytku publicznego – np. dom dziecka lub rewitalizują park, budując w nim plac zabaw.
Jeżeli takie jest życzenie decydentów firmy Secret Event , nadaje rozgłosu w lokalnych mediach. Przecież nie ma nic złego w pochwaleniu się dobroczynnością.
Nowym trendem jest łączenie przyjemnych aspektów integracji z pożyteczną działalnością charytatywną.
Aplikacje mobilne w trosce o ekologię
W Secret Event uważamy, że powszechność urządzeń mobilnych w stosunkowo niedalekiej perspektywie, przyczyniać się będzie do umniejszenia roli materiałów drukowanych, szczególnie, że jest to przecież rozwiązanie doskonale wpisujące się w rosnącą świadomość ekologiczną.
Ten trend można aktualnie zauważyć w branży eventowej. Już teraz na wielu konferencjach i targach rezygnuje się z tradycyjnych drukowanych folderów, ulotek i informatorów, które przecież prędzej czy później wylądują na śmietniku.
Systematycznie są one wypierane przez aplikacje mobilne, umożliwiające sprawne poruszanie się po terenie wydarzenia, a także dostęp do jego harmonogramu.

Media społecznościowe
Organizatorom eventów coraz bardziej zależy na tym, by funkcjonowały one w świadomości uczestników na długo wcześniej nim się rozpoczną i długo po ich zakończeniu.
W tym celu swoje zastosowanie mają media społecznościowe. Wiele eventów branżowych angażuje uwagę uczestników zakładając regularnie aktualizowany profil na portalach społecznościowych.
Goście są w ten sposób prowokowani do dyskusji, które trwają jeszcze długo po zakończeniu konferencji. To także dobra okazja do pogłębiania wiedzy, ale również nawiązywania trwałych relacji towarzysko-biznesowych.